in Diverse
Obiectivele SMART sunt considerate elemente esentiale in crearea unei strategii de marketing. Acestea se stabilesc urmand un algoritm specific si criterii foarte clare si reprezinta un mod inteligent de a lua actiune pentru dezvoltarea afacerii. Orice antreprenor trebuie sa-si seteze anumite obiective care presupun cercetare si analiza, pentru a avea siguranta ca activitatile pe care le intreprinde duc afacerea intr-o directie conforma cu asteptarile sale. Descopera mai multe despre obiectivele SMART si modul in care acestea pot plasa compania ta pe o pozitie mai inalta dn textul de mai jos:
Deosebit de importante in managementul proiectelor, cel al resurselor umane si pentru dezvoltarea personala, obiectivele SMART reprezinta un acronim al caracteristicilor specific, masurabil, accesibil, relevant si incadrat in timp (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound). Aceste proprietati reprezinta modul in care se poate stabili corect si concret un obiectiv. Criteriile SMART sunt asociate conceptului de management prin obiective al lui Peter Drucker, insa, prima utilizare a termenului a aparut in noiembrie 1981, in cadrul unui articol redactat de George T. Doran si numit "There's a S.M.A.R.T. way to write management's goals and objectives". Obiectivele SMART fac diferenta intre a munci din greu si a munci in mod inteligent pentru rezultatele dorite. Descopera aici mai multe detalii despre importanta stabilirii unor astfel de rezolutii in afaceri.
Dupa cum am spus deja, SMART este acronimul a cinci caracteristici de care trebuie sa tii cont atunci cand vrei sa definesti anumite obiective pentru compania ta. Concret, obiectivul definit trebuie sa fie:
Setarea unor obiective SMART aduce claritate, provocare, angajament si complexitate sarcinilor ce trebuie indeplinite. In momentul in care folosesti astfel de rezolutii pentru un proiect, poti crea tinte specifice, realiste si realizabile. De asemenea, ai ocazia sa gasesti motivatia si resursele necesare pentru obtinerea rezultatelor vizate si poti urmari usor daca ai facut sau nu progrese pe parcursul implementarii planului de actiune. Obiectivele SMART sunt la fel ca o harta pe care o poti utiliza ca sa te asiguri ca vei avea parte de o calatorie mai eficienta atunci cand stii ca traseul tau este bine detaliat.
Caracteristicile SMART sunt esentiale pentru stabilirea unor obiective "inteligente". Fie ca esti un antreprenor aflat la inceput de drum sau ai mai multa experienta in afaceri, fie ca te concentrezi asupra dezvoltarii personale, trebuie sa definesti rezolutii care sa te ajute sa construiesti o strategie ce te va ajuta sa obtii rezultate fara echivoc.